MOST MI PÁLYÁZTUNK!

2017.10.31 15:54

 A HU12-0005-Action 4-2017 SPORTMENTA Program keretében tanulmányúton vettünk részt Norvégiában, hogy megismerjük a norvég kézilabda szövetség és a St. Hallvard kézilabda klub sportpszichológiai módszereit és gyakorlatát. Különösen azt szerettük volna megfigyelni, hogy a kézilabda klub hogyan szervezi a felnőtt szakmai csapatának és a fiatalok képzési programjainak mindennapi működését, és milyen paradigmákat alkalmaz a mentális tréningekre, az egészség megőrzésére és a megelőzésére.

Hat szakember utazott Norvégiába az alapítvány és a magyar kézilabda képviseletében norvég szakmai találkozókra a ST Hallvard Kézilabda Klub szakembereivel.

Érdeklődésünk középpontjában az alábbi témák álltak.

·        hogyan valósítja meg a ST Hallvard Kézilabda Klub a gyermekek mentális egészségének fejlesztését

·        a helyi iskola és a sportklub kapcsolatának vizsgálata, a toborzás és az ifjúsági képzési programok figyelembevétele - a családok és a sportklub közötti kapcsolatok, a szellemi támogatás szerepe a sportteljesítményben

·        a pszichológusok szerepe a kézilabdában - az életkor szerinti bajnokságok jellemzői, a különböző korcsoportok mentális terhelhetőségének korlátozása - egyes mentális tényezők (koncentráció, motiváció) szerepe a sport sérülések megelőzésében - tréningek látogatása

 

A tapasztalatainkról készült tanulmány alább olvasható.

Tanulmany_3.0_irodalommal.docx (249420)

 

Tapasztalataink átadása: 5 workshop megvalósítása a Budaörsi Kézilabda Klub edzéseihez és egyéb rendezvényeihez kapcsolódott. A Budaörsi Kézilabda Klub több mint 200 igazolt utánpótlás korú játékossal rendelkezik, így a programban résztvevők az edzők koordinálásával ebből a célcsoportból kerültek ki. A programba ezek az utánpótlás korú gyermekek, szüleik és edzőik kerültek bevonásra.

A workshop szakmai tartalma 2 részből állt:

1.     Új módszerek és tapasztalatok megosztása és ezek alkalmazhatósága a gyakorlatban, ismeretátadás - célcsoportja a programba bevont utánpótlás játékosok szülei, edzői.

2.     Bemutató edzés, gyakorlati megvalósítás - célcsoportja a programba bevont utánpótlás játékosok, szüleik, edzőik.

A workshopok megvalósítása

Időpont:          

2017. október 24. és 2017. október 26. 

Résztvevők:     

62 fő felnőtt és 79 fő utánpótlásjátékos 

A workshopok végén „elégedettségi kérdőívet” kértünk kitölteni a jelenlévőktől. Számszerű értékelésük (az értékelés 1-5 között volt lehetséges):

A TÁJÉKOZTATÁS ÁLTALÁNOS ÉRTÉKELÉSE

ÉRTÉKELÉS

 

átlag

Hasznosítani tudom a tájékoztatáson tanultakat

4,5

A helyszín kedvező feltételeket teremtett a tájékoztatáshoz

4,7

A csoport nyitott és aktív volt a közös munkában

4,3

Ajánlom ezt a tájékoztatást másoknak

4,6

 

 

A nyitott mondatok befejezéseként adott szöveges válaszokból idézünk:

Mely témákról hallana szívesen tájékoztatást a jövőben?

gyerekek inspirálása, önbizalmának javítása, fejlődéses szemlélet napi gyakorlatban, a csoport hatása az egyénre, gyermekeim motiválása, sajá szemléletmód megváltoztatásához útmutatás

Ami a leginkább tetszett a mai tájékoztatás során…

a norvég életpálya szemlélet, példák, életszerűség, új szemlélet, pozitív hozzáállás

Ami leginkább elgondolkodtatott…

hogyan dicsérjem a gyerekeimet, hogy én hogyan tudnék változni, a pozitivitás

Amin változtatnék…

a szemléleten a gyerekekhez való viszonyulásban, önmagam reakcióin, a hozzáállásomon több helyzetben

Amiért érdemes volt eljönnöm…

érdekes és elgondolkodtató előadás norvég példa, elgondolkodtatott, rávilágított a hibakeresésre önmagamban, új szemlélet

Amit elviszek magammal a mindennapokba…

fejlődni, fejlődni, szeretni önmagamat, igyekszem a hallottakat alkalmazni a mindennapokban

  

Köszönjük!