MOST MI PÁLYÁZTUNK!
A HU12-0005-Action 4-2017 SPORTMENTA Program keretében tanulmányúton vettünk részt Norvégiában, hogy megismerjük a norvég kézilabda szövetség és a St. Hallvard kézilabda klub sportpszichológiai módszereit és gyakorlatát. Különösen azt szerettük volna megfigyelni, hogy a kézilabda klub hogyan szervezi a felnőtt szakmai csapatának és a fiatalok képzési programjainak mindennapi működését, és milyen paradigmákat alkalmaz a mentális tréningekre, az egészség megőrzésére és a megelőzésére.
Hat szakember utazott Norvégiába az alapítvány és a magyar kézilabda képviseletében norvég szakmai találkozókra a ST Hallvard Kézilabda Klub szakembereivel.
Érdeklődésünk középpontjában az alábbi témák álltak.
· hogyan valósítja meg a ST Hallvard Kézilabda Klub a gyermekek mentális egészségének fejlesztését
· a helyi iskola és a sportklub kapcsolatának vizsgálata, a toborzás és az ifjúsági képzési programok figyelembevétele - a családok és a sportklub közötti kapcsolatok, a szellemi támogatás szerepe a sportteljesítményben
· a pszichológusok szerepe a kézilabdában - az életkor szerinti bajnokságok jellemzői, a különböző korcsoportok mentális terhelhetőségének korlátozása - egyes mentális tényezők (koncentráció, motiváció) szerepe a sport sérülések megelőzésében - tréningek látogatása
A tapasztalatainkról készült tanulmány alább olvasható.
Tanulmany_3.0_irodalommal.docx (249420)
Tapasztalataink átadása: 5 workshop megvalósítása a Budaörsi Kézilabda Klub edzéseihez és egyéb rendezvényeihez kapcsolódott. A Budaörsi Kézilabda Klub több mint 200 igazolt utánpótlás korú játékossal rendelkezik, így a programban résztvevők az edzők koordinálásával ebből a célcsoportból kerültek ki. A programba ezek az utánpótlás korú gyermekek, szüleik és edzőik kerültek bevonásra.
A workshop szakmai tartalma 2 részből állt:
1. Új módszerek és tapasztalatok megosztása és ezek alkalmazhatósága a gyakorlatban, ismeretátadás - célcsoportja a programba bevont utánpótlás játékosok szülei, edzői.
2. Bemutató edzés, gyakorlati megvalósítás - célcsoportja a programba bevont utánpótlás játékosok, szüleik, edzőik.
A workshopok megvalósítása
Időpont:
2017. október 24. és 2017. október 26.
Résztvevők:
62 fő felnőtt és 79 fő utánpótlásjátékos
A workshopok végén „elégedettségi kérdőívet” kértünk kitölteni a jelenlévőktől. Számszerű értékelésük (az értékelés 1-5 között volt lehetséges):
A TÁJÉKOZTATÁS ÁLTALÁNOS ÉRTÉKELÉSE |
ÉRTÉKELÉS |
|
átlag |
Hasznosítani tudom a tájékoztatáson tanultakat |
4,5 |
A helyszín kedvező feltételeket teremtett a tájékoztatáshoz |
4,7 |
A csoport nyitott és aktív volt a közös munkában |
4,3 |
Ajánlom ezt a tájékoztatást másoknak |
4,6 |
A nyitott mondatok befejezéseként adott szöveges válaszokból idézünk:
Mely témákról hallana szívesen tájékoztatást a jövőben?
gyerekek inspirálása, önbizalmának javítása, fejlődéses szemlélet napi gyakorlatban, a csoport hatása az egyénre, gyermekeim motiválása, sajá szemléletmód megváltoztatásához útmutatás
Ami a leginkább tetszett a mai tájékoztatás során…
a norvég életpálya szemlélet, példák, életszerűség, új szemlélet, pozitív hozzáállás
Ami leginkább elgondolkodtatott…
hogyan dicsérjem a gyerekeimet, hogy én hogyan tudnék változni, a pozitivitás
Amin változtatnék…
a szemléleten a gyerekekhez való viszonyulásban, önmagam reakcióin, a hozzáállásomon több helyzetben
Amiért érdemes volt eljönnöm…
érdekes és elgondolkodtató előadás norvég példa, elgondolkodtatott, rávilágított a hibakeresésre önmagamban, új szemlélet
Amit elviszek magammal a mindennapokba…
fejlődni, fejlődni, szeretni önmagamat, igyekszem a hallottakat alkalmazni a mindennapokban
Köszönjük!